onsdag 2 december 2009

Karusellen

Har ni märkt att livet går i perioder? I princip jämt. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att "Ok. This is it. Nu händer det ingenting mer. Jag har blivit gammal och resten av mitt liv kommer enbart att kunna upplevas i form av minnen." Allting har bara stannat upp.

Sedan är det dött också. Ibland i veckor, ibland månader. Tills det börjar röra på sig igen. Antingen smyger det sig på, sakta men säkert, eller så överrumplar det en totalt! Det går aldrig att vara riktigt säker på hur det börjar.. eller hur det slutar.

Men jag vet en sak. Och det är att för varje ny fas har det hänt något. Man har ändrats lite. Och ingenting kan riktigt fortsätta vara som förut. Det bästa man kan göra då är att inse att det här antagligen kommer vara den bästa fasen i hela ens liv!

(Igen.. och igen.. och igen!) ;)

3 kommentarer:

  1. Hmm, det där låter nästan som en prosa-variant av Jan Malmsjös "Karusell"-låt....

    SvaraRadera
  2. Va? Vilken då? (...och vem är Jan Malmsjö?)O_O

    SvaraRadera