tisdag 15 december 2009

Symbolik.

Jag gillade aldrig Britney Spears. Eller Christina Augilera. Redan som 14-åring tyckte jag att dom kändes plastiga och konstgjorda. Faktum var att det mesta som var populärt vid just den tiden kändes så otroligt fejkat.

"Den dagen jag hittar en kvinnlig artist som inte bryr sig om hur hon ser ut eller hur andra uppfattar henne och dessutom gör bra musik, så kommer jag att bli hennes största fan."

Man kan kan tycka vad man vill om Courtney Love. Men hon blev den artisten för mig. För många år sedan. Och jag får fortfarande min dos av nostalgi-känslor när jag lyssnar på henne.

Det intressanta är egentligen inte artisterna i sig själva, utan vad dom symboliserar för en personligen. Vilken är din favorit?


Swing low sweet cherry
Make it awful
It's your life, it's your party, it's so awful
Let's start a fire
Let's have a riot! Yeah it's awful
It was punk
Yeah, it was perfect now it's awful




Courtney Love.

1 kommentar:

  1. Lady Gaga FTW! Hon är tokhäftig! Gillar att hon går sin egna väg och vågar vara som hon vill.. :-)

    SvaraRadera