lördag 8 maj 2010

Kontrollbehov

Jag brukar försöka hålla tyst om vissa saker, speciellt när det gäller sådant som jag verkligen vill lyckas med men ännu inte har gjort!

Ödet har nämligen en tendens att leka med mig på den punkten. Så fort jag högt lovar någonting högt, dyrt och heligt, med en annan människa som vittne, så tycks någonting inom mig arbeta på högvarv för att motverka detta..

Vissa människor jag träffat har påstått att i samma stund som man uttalat en önskan högt så har man manifesterat den och därmed ökat chanserna för att den ska bli verklighet. För mig gäller alltså raka motsatsen.

Fruktansvärt enerverande.

Av den anledningen kan jag inte avslöja någonting om mina framtidsplaner riktigt än. Tydligen är det många som stör sig på det. Men man kan inte kontrollera allt.

Speciellt inte sina medmänniskor.
Speciellt inte mig.

2 kommentarer:

  1. Nej, jag tycker inte man ska behöva prata om sina önskningar högt, risken är ju självsabotage genom att tex ta till sig andra människors skepticism..

    SvaraRadera
  2. Precis! Väl talat =)

    SvaraRadera